Personlig assistans

Grundpelaren när du väljer att anlita oss som assistansbolag är du får en assistans som du kan känna dig nöjd och trygg med. Det är viktigt att den blir utformad efter dina önskemål och behov.

Du som kund får bland annat hjälp med:

  • Att ansöka och överklaga beslut om personlig assistans eller andra insatser.
  • Att rekrytera personal.
  • Samordna assistansen.
  • Hjälp vid personalmöten.
  • All den dokumentation som myndigheter kräver.
  • Rapportering av assistanstid.
  • Få svar kring aktuella regelverk eller andra personalfrågor.

Du som assistent har tillgång till:

  • Bra lönevillkor, försäkringar och pension.
  • Friskvårdsbidrag.
  • Personalförmåner
  • Utbildningar.
  • Smidigt sätt att rapportera assistanstid elektroniskt.

Vi på Ale Omsorg är ett familjeföretag med få medarbetare på kontoret. Eftersom vi är mindre och har väldigt liten personalomsättning kan du vara säker på att du får hjälp av samma person en längre tid framöver. Vi vet vilka kunder vi har och är insatta i var och ens livssituation.

Vill du veta mer? Kontakta oss för att få svar på dina frågor. Om du vill kan vi boka en träff där vi lyssnar på dina önskemål och behov och berättar hur vi kan hjälpa dig med din framtida assistans.